• Wycieczka klas ósmych.

• W dniach 15-18 czerwca uczniowie klas ósmych wzięły udział w wycieczce końcoworocznej. Emocje goniły emocje. Pierwszego dnia mieliśmy czas na refleksję – odwiedziliśmy Oświęcim i Brzezinkę. Największy dawny obóz koncentracyjny z czasów II wojny światowej zrobił na nas niesamowite wrażenie. Z niezwykłym skupieniem zwiedziliśmy  to unikatowe miejsce. Mieliśmy dużo szczęścia. Właśnie w dniu naszej wizyty otwarto nowe Centrum Obsługi Odwiedzających. Mieliśmy też okazję zobaczyć świeże kwiaty i wieńce złożone przy „ ścianie śmierci”, gdyż 14 czerwca obchodzono 83 rocznicę przywiezienia do obozu Auschwitz pierwszej grupy Polaków. Po czasie zadumy przyszedł czas na czyste szaleństwo – Energylandię!!!!! W tym niesamowitym miejscu każdy znalazł dla siebie odpowiednią rozrywkę. Zabawa była udana. Nocleg w Białym Dunajcu był okazją do zaczerpnięcia oddechu i poznania górskiego klimatu. Urokliwie położona chata góralska, szum Dunajca i gościnność gospodarzy sprawiła, że nie chciało się wyjeżdżać.

Kolejnym celem naszej podróży było Zakopane. Wyprawa z przewodnikiem górskim malowniczym szlakiem ( Dolina Strążyska) do wodospadu Siklawica dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń. Och…te widoki J Trudy górskich zmagań wynagrodził nam pobyt w czterogwiazdkowym hotelu w Krakowie. Przez chwilę poczuliśmy się jak Vip –y J

Nazajutrz , po śniadaniu z lokalnym przewodnikiem zwiedziliśmy Kraków. Planty, sukiennice, spacer drogą królewską i Wawel na długo pozostaną w naszej pamięci. Po obiedzie w uroczej restauracji, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Tuchomia. Wróciliśmy bogatsi we wspomnienia, które będą towarzyszyć nam do końca życia.

• „Bal pożegnalny” klas ósmych.

• 7 czerwca 2023 odbył się w naszej szkole „Bal pożegnalny” klas ósmych. Po uroczystym polonezie nasi ósmoklasiści bawili się w rytm swoich ulubionych przebojów do późnych godzin wieczornych. Poniżej fotorelacja z tego wydarzenia.

• Wycieczka klas czwartych śladami Józefa Wybickiego.

• 21.06.2023 roku odbyła się wycieczka z języka  kaszubskiego klas 4a, 4b, 7a śladami Józefa Wybickiego. Byliśmy w Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie oraz zwiedzaliśmy  Kościerzynę. Uczniowie poznali zasługi wybitnego Polaka Józefa Wybickiego oraz poznali historię polskiego hymnu. Opiekunami wycieczki byli Beata i Janusz Juchniewiczowie.

• Powiatowy konkurs recytatorski Rodnô Mòwa.

• 09.05.2023 roku w Parchowie odbył się 52 powiatowy etap konkursu recytatorskiego z języka kaszubskiego Rodnô Mòwa. W tym konkursie tak jak w latach poprzednich brali udział uczniowie z naszej szkoły. Do konkursu recytatorskiego przygotowywały uczennice tj. Agatę Rudnik i Amelię Kieszk z klasy 8b p. E. Mądry, zaś Magdalenę Karpińską i Natalię Płaczkiewicz z klasy 4a p. Beata Juchniewicz. Wszystkie uczennice otrzymały wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

• Wycieczka klas piątych do Brus.

• 13 czerwca uczniowie klasy 5a i 5b uczestniczyli w wycieczce w ramach nauki języka kaszubskiego. Pod opieką pań Katarzyny Szreder i Ani Narloch udali się do Chaty Kaszubskiej w Brusach. W tym niezwykłym miejscu brali udział w warsztatach z malowania aniołów. Efekty można podziwiać na zdjęciach.

• Zajęcia w Laboratorium Przyszłości

• Po raz kolejny realizowaliśmy zajęcia w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości". Tym razem w pracy wykorzystywaliśmy pisaki 3d, dzięki którym tworzyliśmy wymyślone przez siebie przedmioty.

• Wycieczka w ramach projektu „Poznaj Polskę" klasy IIa i IIb.

• Dnia 10.05.2023r. odbyła się wycieczka klas drugich do Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni oraz do Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie w ramach programu „Poznaj Polskę”.

Atrakcją wycieczki były interaktywne wystawy, z których każda oferowała inne zagadki i rozrywki z różnych dziedzin. Uczniowie byli bardzo zadowoleni i zafascynowani, ponieważ mogli poznać tajemnice wodnego świata, pogłębili wiedzę przyrodniczą. Mogły poznać organy wewnętrzne człowieka i układać je na manekinie. Był to dla nich czas spędzony na naukę poprzez zabawę.

Kolejną atrakcją była wizyta w Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie. Dzieci dowiedziały się, gdzie urodził się twórca naszego hymnu narodowego Józef Wybicki oraz zobaczyły wiele eksponatów znajdujących się na dworze szlacheckim należącym w latach 1740 – 1785 do rodziny Wybickich.  Uczniowie z wielkim zainteresowaniem oglądali meble, obrazy o tematyce patriotycznej oraz rękopis tekstu „ Mazurka Dąbrowskiego”.

Pobyt w Będominie upamiętniliśmy wspólnym zdjęciem przy 5-metrowym orle, którego skrzydła tworzy 200 starych kos.

To była niezapomniana, miła i pełna wrażeń wycieczka w przepiękne miejsca naszego regionu. Przyczyniła się nie tylko do zgłębienia wiedzy, ale również do lepszej integracji obu klas drugich.

• Wycieczka klas czwartych do parku linowego

• Dnia 6 czerwca 2023 roku klasy IV wybrały się na wycieczkę do Parku Linowego „Leśny Kot” w Słupsku. Pogoda dopisała, a dobre humory sprawiły, że cały trud przejścia przez każdą trasę wydawał się błahy. Mimo kilku otarć czy nieudanych prób przejścia  dzień przeminął w miłej atmosferze.

Głównym celem wycieczki było propagowanie aktywnego spędzenia czasu wolnego. Na przeszkodach parku wszyscy uczestnicy nauczyli się opanowania, odpowiedzialności, technik utrzymania równowagi oraz przełamali barierę lęku wysokości. Pobyt w Parku Linowym zapewnił uczniom niezapomniane wrażenia, adrenalinę i wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu.

• Wycieczka klas ósmych w ramach zajęć z języka kaszubskiego.

• Po wyczerpujących egzaminach 26 maja uczniowie klas ósmych udali się na wycieczkę do Gdańska w ramach zajęć z języka kaszubskiego. Na początku podziwiali Westerplatte, a później wyruszyli na Stare Miasto, gdzie obejrzeli między innymi Fontannę Neptuna oraz Starego Żurawia Portowego. Wyjazd zorganizowały panie Ewa Mądry i Ania Narloch. W późnych godzinach popołudniowych zadowoleni i uśmiechnięci wrócili do domów.