• Wycieczka klas 5a, 5b i 8.

• W dniach od 9.06 do 12.06.2024r. klasy: 8 oraz 5a i 5b uczestniczyły w wycieczce do Energylandii, Krakowa i Wieliczki. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Energylandię. Chociaż pogoda nas nie rozpieszczała, udało nam się wspaniale spędzić ten dzień. Dzieci chętnie korzystały z wielu atrakcji. Drugiego dnia pojechaliśmy do Krakowa. Zwiedziliśmy Wawel z dzwonem Zygmunta, Stare Miasto, Sukiennice oraz Kościół Mariacki. Następnie udaliśmy się do Wieliczki, która zachwyciła wszystkie dzieci. Zmęczeni, lecz w dobrych humorach, wróciliśmy do hotelu. Ostatniego dnia, po śniadaniu, pojechaliśmy ponownie do Krakowa, aby przejść się uliczkami Kazimierza. Pan Jurek wraz z Panią przewodnik opowiedzieli nam o losach krakowskich Żydów. To była żywa lekcja historii. Zmęczeni i pełni wrażeń, późnym wieczorem wróciliśmy do Tuchomia.

• Nałogom Stop

• Dnia 07.06.24r. w GCK w Tuchomiu odbyła się impreza profilaktyczna „Nałogom stop!”, która przeznaczona była dla uczniów z klas V i VI z ZS w Tuchomiu oraz SP w Kramarzynach. Celem organizowanego przedsięwzięcia było promowanie trzeźwego trybu życia, bez nałogów oraz promocja zdrowego stylu życia. Wydarzenie miało na celu zwrócić uwagę dzieci i młodzieży na problem uzależnień i związane z tym konsekwencje. Wydarzenie rozpoczęło się profilaktycznym przemarszem. Następnie młodzież rywalizowała w takich konkurencjach jak test wiedzy na temat zdrowego stylu życia, film profilaktyczny, konkurencje sprawnościowe w alko i narko goglach, zaprezentowali i omówili szczebel piramidy zdrowia oraz  przedstawili swoje hasła i transparenty. I miejsce zdobyła klasa VI b z Zespołu Szkół w Tuchomiu. II miejsce zdobyła klasa VI ze Szkoły Podstawowej w Kramarzynach. Miejsce trzecie zdobyły klasy V a z Zespołu Szkół w Tuchomiu i klasa V ze Szkoły Podstawowej w Kramarzynach. Wszyscy uczniowie biorący udział w tym wydarzeniu otrzymali upominki.

• Wycieczka klas 6 do Warszawy.

• W dniach 8-10 maja 2024 r. uczniowie klas 6 ruszyli na podbój Warszawy. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Łazienki Królewskie, pomnik Fryderyka Chopina, Belweder, Amfiteatr i zjawiskowy Pałac na Wodzie. Mieliśmy również okazję zobaczyć ambasady różnych krajów oraz ministerstwa przejeżdżając przez dzielnicę dyplomatyczno – rządową. Po całym dniu pełnym wrażeń zakwaterowaliśmy się w uroczym pensjonacie pod wdzięczną nazwą "Bieda z nędzą" w Ożarowie Mazowieckim. Drugi dzień był nie mniej ekscytujący. Wspólnie z przewodnikiem zwiedziliśmy Zamek Królewski oraz wjechaliśmy na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki. Odwiedziliśmy również Stare Miasto: Katedrę, Rynek, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca oraz Nowe Miasto a tu m.in. Park Fontann. Podczas naszej wyprawy do stolicy odwiedziliśmy jeszcze Stadion Narodowy, Plac Europejski a na koniec przeżyliśmy niezwykle wzruszającą lekcję historii zwiedzając Muzeum Powstania Warszawskiego i spacerując po  Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. Po trzech dniach intensywnych przeżyć, pełni wrażeń i w znakomitych humorach w godzinach późno – wieczornych wróciliśmy do Tuchomia.